Login ID : Katalaluan :    Lupa password?   Daftar Sekarang!

KENAPA PILIH SIMPAN EMAS? 

Hari ini ada macam-macam cara dan kaedah yang boleh membantu kita untuk menyimpan harta dan kekayaan. Tapi persoalannya adakah kesemua cara dan kaedah tu mampu untuk melindungi kekayaan dan harta kita? Sebagai contoh, sekiranya saya memilih untuk menyimpan wang di bank, adakah nilai wang yang saya simpan pada hari ini masih sama dalam masa 5 tahun lagi?

 
Apa yang sedang berlaku ialah, nilai wang kertas yang disimpan pada hari ini akan berkurangan pada masa hadapan. Item yang boleh dibeli dengan nilai 
RM 10 ribu pada hari ini tidak akan kekal dengan nilai yang sama pada 5 tahun akan datang disebabkan risiko inflasi dan kejatuhan nilai matawang!

Jadi nak tak nak, kita perlu bijak memilih pelindung yang mampu melindungi nilai harta kita untuk jangkamasa yang panjang.
 

5 SEBAB KENAPA MESTI SIMPAN EMAS

Untuk manfaat simpanan jangkamasa panjang, saya memilih untuk menyimpan dalam bentuk emas berbanding membiarkan wang dalam akaun simpanan di bank, kerana:

  1. Kekayaan manusia yang sebenar
  2. Aset kalis inflasi
  3. Emas adalah aset yang mudah dicairkan
  4. Tidak boleh dimanipulasi
  5. Harga emas sentiasa meningkat


Kekayaan manusia yang sebenar 

Sifat emas yang cantik, tidak boleh dibinasakan dan sukar diperolehi telah meletakkan emas sebagai simbol kekayaan manusia sejak 6000 tahun yang lalu. Jongkong emas yang dicop dengan nama Firaun Menes telah digunakan oleh orang-orang Mesir sebagai alat pertukaran.

Emas digunakan pada zaman Firaun Menes.

Pada zaman dahulu, sesiapa yang memiliki banyak emas, dianggap kaya dan berkuasa. Hal ini tidak pernah berubah hingga zaman kita sekarang.

Bahkan diceritakan oleh Allah swt dalam Al Quran tentang emas yang sentiasa disukai oleh manusia. 

زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ۗ ذَٰلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ نْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْالْمَآبِ

“Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).” (Ali Imran, 14).
 
Allah telah mentaqdirkan emas akan menjadi aset yang bernilai bagi manusia buat selama-lamanya.

Aset kalis inflasi

Zaman kita sekitar 90an dahulu, kalau bekalkan anak-anak pelajar RM 1 untuk berbelanja di sekolah, sudah mencukupi. Tapi berbeza kita di tahun 2015 kini. Rata-rata ibubapa kena peruntukkan sekitar RM2 – RM5 sehari untuk anak-anak berbelanja. Nampak tak kesan inflasi terhadap wang kertas?

Berbeza dengan emas. 1 dinar emas mempunyai nilai seekor kambing pada zaman Nabi Muhammad SAW, 1400 tahun yang lampau. Zaman kita, 1 dinar (sekitar RM650-RM750) tetap boleh digunakan untuk membeli seekor kambing.

Emas adalah aset yang mudah dicairkan

Emas adalah seperti wang tunai tetapi dalam bentuk berbeza. Emas mudah dicairkan pada bila-bila masa yang anda kehendaki. Tidak seperti aset hartanah dan saham, walaupun mempunyai nilai yang tinggi tetapi mengambil masa untuk ditukarkan kepada wang tunai.

Walaupun hartanah dan rumah bernilai tinggi tetapi ambil masa untuk dicairkan. Sekiranya dibawa ke luar negara, emas tetap diterima. Tidak seperti wang kertas RM  yang tidak diterima untuk urusniaga di luar wilayah Malaysia. Jika sayang untuk menjual emas simpanan, kita tetap boleh dapatkan tunai dengan memajakkan emas tersebut di Ar Rahnnu.
 

Tidak boleh dimanipulasi

Kuantiti emas tidak boleh dimanipulasi oleh mana-mana pihak. Tiada kerajaan yang mampu mencetak emas lantas menjadikan emas sentiasa bernilai. Wang fiat yang digunapakai terdedah kepada manipulasi dan boleh dicetak sesuka hati oleh kerajaan yang memerintah lantas mengakibatkan nilai wang kertas merosot dan  inflasi semakin teruk. Ingatkah anda bahawa Malaysia pernah mengalami situasi hyperinflasi ketika zaman penjajahan Jepun. Wang pokok pisang yang dicetak oleh Jepun dalam kuantiti yang banyak, akhirnya menghasilkan situasi hyperinflasi. Wang kehilangan nilai!

Harga emas sentiasa meningkat 

Menyimpan emas adalah sangat menguntungkan di dalam jangkamasa panjang. Bahkan boleh dijadikan sebagai ‘long-term investment’. Kajian terhadap syiling kijang emas Malaysia, yang telah dilancarkan oleh PM Malaysia ke-4, Tun Dr Mahathir Mohamad, mencatatkan harga RM 1222.00 bagi 1 oz syiling kijang emas pada 1 April 2002. Manakala pada 1 April 2015, harga bagi syiling yang sama mencecah RM 4,650.00!

Kenaikan harga sebanyak 280.52% dalam masa hanya 13 tahun bersamaan purata kenaikan 21.57% setahun.  Jauh lagi baik berbanding pulangan ASB, Simpanan Tetap (FD), unit trust, mutual fund atau takaful.

"Pengaruh kejatuhan/pengukuhan USD dalam kenaikan/penurunan emas USD memainkan peranan penting sebagai faktor atau indeks perbandingan ke atas emas. Seandainya pengukuhan USD berlaku, harga emas akan mengalami penurunan dan begitu juga sebaliknya. Kestabilan dan peningkatan ekonomi US akan turut mempengaruhi harga emas. Duit kita dibandingkan dengan USD... jadi semakin jatuh nilai duit kita, semakin meningkat harga emas..."

APA KEUNTUNGANNYA JIKA HANYA JOIN SEBAGAI AHLI PASIF SAHAJA?? TIDAK BERMINAT BUAT TRADING (MENJUAL) DAN NETWORKING...

1.  Keuntungan dari kenaikan harga emas

Untung bila harga emas naik... sebagai CONTOH... katakan hari ini, kita beli Emas RM 170/gram. Seandainya tahun 2020 harga Emas naik RM 503/gram, kita dah untung +/- RM 333 setiap gram.

2. Jimat

Anda jimat RM 20 dari setiap belian goldbar 1 gram, jika sebulan anda beli 1 gram x 12 bulan, anda dah jimat RM 240, DAH BALIK MODAL YURAN KEAHLIAN, jika simpan bertahun2 sudah berapa anda JIMAT..?? Anda rugi atau tidak?? harga ahli untuk goldbar 1 gram 999.9 Powergold dijamin lebih murah dari harga pasaran. Jangan check 916 pula...

3. Info Emas
Dapat ilmu emas dan marketing melalui group whatsapp. Anda tidak akan rugi walaupun join sekadar untuk simpan emas, tak suka menjual atau menaja. Powergold.Biz tetap KOSONG risiko

APA KEUNTUNGANNYA JIKA BERMINAT BUAT TRADING (MENJUAL) DAN NETWORKING...??

1) TRADING (MENJUAL)
Untung RM 20 per/gram jika jual pada kawan2..keluarga..jiran2.. sebab andfa bayar pada harga ahli dan jual pada harga pasaran, jika sebulan dapat jual 20 gram ..dah dapat RM 400, dah lepas cover penuh atau separuh atau suku bayaran bulanan kereta anda... bergantung pada kereta yang dipakai.. 


TAK ADA KAWAN2???  alamak!... Kat FACEBOOK, kita boleh add 5000 kawan, kang tak larat pula nak balas PM mereka... Sebaiknya ajak mereka jadi ahli.. baru sama2 dapat beli dengan harga lebih murah dan berpeluang mendapat income lumayan dari networking
 
2)  TRADING SECARA NETWORKING (BONUS BESAR DI SINI, NAK KAYA FOKUS SINI)
Networking tidak memerlukan kita berurusan dengan ramai pelanggan.. sampaikan pada 2 rakan kongsi anda. Satu standardize kerja yang harus dilakukan untuk membina income.. semua rakan kongsi melakukan kerja yang sama... hasil dinikmati bersama.. Inilah yang dipanggil kerja sistematik, yang dikawalselia oleh sistem... kita membentuk usahawan, bukan penjual semata2... Networking Powergold bermula dengan modal yang kecil..memahami penambungan yang penting..bermula dengan 2 orang sahaja. sudah boleh membina pendapatan.

Orang yang join dengan kita, kadang2 bukan sebab tengok company tapi sebab tengok kita yang bersungguh2 share ilmu dengan mereka! Berkongsilah ilmu, tak rugi pun!! Malahan, dapat eratkan silaturahim walaupun hanya kenal dalam Facebook@WhatsApp

Jika berminat, sila call/sms/whatsapp untuk maklumat lanjut +6011-1123 9592 


MENU UTAMA
RAKAN ANDA
admin
Tel: +60 11-1123 9592
hananipowergold@gmail.com
ADMIN SUPPORT

Untuk sebarang masalah sila hubungi admin di talian 011-1123 9592

HARGA TERKINI